Rehviinfo

Kuidas vaadata auto rehvimõõtu?

Oma auto rehvimõõdu leiate:

TÄHISED JA LÜHENDID

185/65 R14 86T

185 – Rehvi laius millimeetrites (185 mm)
65 – Rehvi kõrgus protsentuaalselt laiusest (65%-i 185 mm-ist)
R – Radiaalrehvi tähis
14 – Velje diameeter tollides (14”)
86 – Koormusindeks: rehvi maksimaalne kandevõime (530 kg)
T – Kiirusindeks: maksimaalne kiirus, millel rehv suudab vastavat koormusindeksit kanda (190 km/h)

Rehvidega seotud lühendid

AT – Maastikumustriga rehv (All Terrain)
C – Kaubiku rehv (Cargo, Commercial)
E – Optimeeritud veeretakistusega rehv (Economy)
FR – Veljekaitsega rehv
M+S – Talve- või off-road rehv (Mud & Snow)

OUTSIDE – Rehvi väliskülg (asümmeetrilistel rehvidel)
OWL – Esiletoodud valgete tähtetega (Outline White Lettering)
RF, Reinf. – Tugevdatud rehv (Reinforced); RF=XL

SEAL – Isesulguv/torkekindel rehv

SSR – Tühisõiduomadustega rehv (Self Supporting Runflat)
TUBELESS / TUBE TYPE – Sisekummita / sisekummiga rehv

TWI – Turvisemustri kulumise indikaator (Tread Wear Indicator)
XL – Suurendatud kandevõimega rehv (Extra Load); XL=RF

AD – Alumiiniumnaast
BD – Vulkaniseeritud naast

DD – Teemantgeomeetriaga naast
OD – Ovaalnaast
SC – Pehme/põhjamaine turvisesegu (Soft Compound)
SD – Terasnaast

Koormusindeksid

koormusindeksid

Rehvimärgis

Euroopa Liidu määrus sätestab, et iga Euroopas müüdav sõidu- ja veoautorehv peab alates 1. novembrist 2012 olema selge märgistusega. Kohustusliku märgise eesmärgiks on pakkuda tarbijatele usaldusväärset ja võrreldavat informatsiooni rehvi kolme olulise omaduse kohta:

Märgise visuaal sarnaneb tarbija jaoks juba tunutud energiamärgistega kodumasinatel.

Kohustuslik rehvimärgis ei laiene järgmistele kategooriatele:

Rehvimärgis peab olema igal rehvil selgesti nähtav ning vastavaid väärtusi kajastav informatsioon tarbijatele vajadusel ka teistes vormides kergesti kättesaadav. Continental grupi sõidu- ja veoautorehvide EL-rehvimärgise väärtuste on-line andmebaas asub aadressil  www.eu-tyre-label.com. Samuti sisalduvad väärtused meie trükitud hinnakirjades, kodulehe rehviotsingus ning müügiarvetel.

Tasub siiski meelespidada, et märgis on rehvivaliku heaks lähtepunktiks, mitte aga lõpliku tõe allikaks: rehvi seisukohalt olulisi omadusi on märksa rohkem ning tihti on nad omavahel pöördvõrdelises seoses. Nii näiteks on põhjamaiste lamellrehvide veeretakistuse ja märjal haarduvuse näitajad oluliselt nõrgemad kui kesk-Euroopa omadel, mis aga ei tee viimaseid esimestest paremateks tõeliselt talvistes teeoludes jne. Seega soovitame parimate valikute langetamiseks jätkuvalt konsulteerida asjatundliku ja usaldusväärse rehvimüüjaga.

SEADUSANDLUSEST

Rehvidele esitatavad nõuded on kehtestatud Teede- ja sideministri 18. mai 2001 määruses nr 50 “Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded”. Allpool on refereeritud olulisemaid sõiduauto rehvidega seotud punkte. Ametliku info saamiseks vaadake kindlasti algallikat: